onsdag 1. mai 2013

Pionér holder stand


Pionér nr 1 er nå ute i salg, og relanseringen av denne klassiske serien får god omtale på serienett.no, der Knut Robert Knutsen blant annet skriver:

"Pionèr serien, ein klassisk italienskprodusert Westernserie utgitt her i Noreg på 70-talet og igjen på 80-talet, er attende i ein ny billigbokserie, med ny oversetjing i meir moderrne språk, med betre papir og trykk, større sidetal og ein del historiar som ikkje tidlegare er utgitt på norsk. 

Eg er ikkje yngre enn at eg hugsar at eg trufast kjøpte Pionèr-hefte tidlegare, eg saumfarte til og med bruktbutikkar på jakt etter det eg måtte ha gått glipp av. Så eg har eit litt nostalgisk forhold til både denne serien og dei andre italienske Western-seriane eg vaks opp med.

Eg har tidlegare vore litt skuffa over gamle Tex Willer-og Kaptein Miki-historiar når eg har lese dei att i vaksen alder, men denne serien har halde stand."

Resten av anmeldelsen kan du lese HER.

Kjetil

4 kommentarer:

  1. Hei. Mitt navn er Rune Landquist; dessverre gikk jeg glipp av nyheten om Pioners retur. Har kjøpt nr 2, 3 og 4 - men gikk altså glipp av det første nummeret. Er det noen her som kan hjelpe meg med info om hvor jeg kan få kjøpt dette nye nr.1 av Pioner?

    SvarSlett
  2. Hei Rune. Send meg postadressen din, så skal jeg ta en titt her i redaksjonen om vi har et nr 1 til overs som jeg kan sende deg. Epost: kjetil.johnsen@egmont.no

    SvarSlett
  3. Hei Kjetil. Jeg sendte deg en mail for en tid tilbake. Har ikke hørt noe, finnes det en mulighet for å kjøpe nummer 1?

    SvarSlett
  4. Vi har dessverre ikke igjen flere av nr 1. Mange har skrevet og etterspurt - og vi har sendt så lenge lageret har hatt noe å by på. Kjetil.

    SvarSlett